Ads Top

Yurtdışından Saat Alışverişi Yaptım !

Merhaba sayın seyirciler, bugün sizlere Jomashop.com adlı alışveriş sitesinden sipariş vermiş olduğum Citizen AT9013-03H model saat hakkında yaşadığım alışveriş tecrübelerimi aktaracağım. Hadi başlayalım...

İlk olarak şunu belirtmeliyim ki, alacağınız saatin özelliklerini çok iyi araştırın. Mesela saatin markası, gerçekten saat markası olsun. Diesel gibi, Tommy Hilfiger gibi giyim-aksesuar markası olmasın bi zahmet. Ardından, radyo kontrollü mü olsun, mekanik mi, elektronik mi, alarmlı mı vs. bunları araştırın karar verin ve son olarak modeli belirledikten sonra siteye üye olun. Çünkü Jomashop siteye üye olan kişilere 20$ tanımlıyor ve bu 20$'ı, üye olduktan sonra 3 gün içinde 250$ üstü alışverişlerde kullanmanız isteniyor. 

Alacağımız saate karar verdiğimize göre üye olabiliriz demektir. Üyelik bilgilerini dolduruyoruz ve Türkçe karakter kullanmadan adres bilgilerimizi doldurmamız yeterli olacaktır. Tüm bu işlemlerin ardından saat siparişimizi vereceğiz. Benden alınan tutar şu şekilde;


Bu resimde görünen tutarlar;
Subtotal: Saat için ödeyeceğim tutar.
Shipping & Handling: Kargo vb. masraflar için ödeyeceğim tutar.
WC20.... :Jomashop'un tanımladığı 20$ indirim kodu)
Grand Total: Yani benden Jomashop'a çıkacak olan ücretin toplamıdır.

Tüm bu ücretlerin haricinde %20 vergi ödeyeceğinizi ve ürünün 75€ sınırını aşması durumunda gümrüğe takılacağını belirtmeliyim. Ayrıca ürün USPS (Amerikanın PTT'si) ile kargolanıyor ve ortalama 2 hafta içinde elinizde oluyor.

Her şeyi göze aldığıma göre siparişi verebilirim diye geçirdim içimden ve bastım butona. Siparişimin 1 Temmuz günü Jomashop tarafından işleme alındığına dair mail geldi ve 4 gün boyunca hareket olmadı. Bunun üzerine "ulan bu işte bir terslik var" dedim ve Yapı Kredinin internet bankacılığı kısmından "Bekleyen Provizyon" işlemlerime  baktım. Bir de ne göreyim, Jomashop'a gidecek olan para burada bekliyor. Hemen Yapı Kredi'yi aradım ve ücretin açık provizyon olarak göründüğünü söyledim. Kendilerinden kaynaklanmadığını, durumu Jomashop'a iletmem gerektiğini belirttiler ve aynen öyle yaptım. Tesadüf mü bilmiyorum ama ben ilgili maili attıktan sonra aradan birkaç saat geçti ve ürünüm kargolandı. 



5 Temmuz günü Brooklyn'den USPS kargoya verilen saatim, 7 Temmuz günü New York'tan yola çıktı ve Amsterdam'a gitti. Amsterdam'dan Türkiye'ye gönderilmek üzere yola çıkan kargom yaklaşık olarak 1 hafta hiç hareket görmedi ve en sonunda 18 Temmuz günü İstanbul'a giriş yaptı. Bunun üzerine PTT'nin sitesinden takip etmeye başladım. Çünkü USPS, ürünün daha çok Amerika ayağını takip ettiriyor. 

PTT sağolsun, dakika dakika ne işlem yapıldıysa hepsini yansıttığı için güzel bilgi alabiliyoruz. 


Neyse ki darbe vs. derken ürün Türkiye'ye giriş yapmıştı ve iş başa düşüyordu. Şimdi ise ürünün gümrüğe takıldığını öğrendiğime göre UKİM (uluslararası kargo işleme merkezi) birimini arayıp bilgi almam lazımdı. (Heyecan yapmayın, aşağıda UKİM'i açıklayacağım) Onlarda sağolsun telefonda gayet güzel ilgilendiler.  Verdikleri bilgiye göre, tanımladığımız adrese posta yolu ile bir ihbarname gelecekmiş ve bu ihbarname sonrasında UKİM'e gerekli evrakları ulaştırmamız isteniyor. 

UKİM Tel: 0212 567 65 65

Bu evraklar ise şunlar;
*Ödeme dekontu (bankaya ait)
*İlk resimde paylaştığım şekilde, site üzerinden ödeme tutarının gözüktüğü bir ekran görüntüsü.
*Kimlik belgeniz

Bu evrakları istav-ukimsantral@ptt.gov.tr adresine göndermemi, ardından gümrükten çıkacak olan ret/onay sonucunu beklememi belirttiler. Tamam diyerek aşağıdaki gibi bir mail yolladım.


Maili yolladım ama içim rahat değildi. Bu nedenle tekrar telefon ile kendilerine ulaştım ve oraya gelsem aynı gün saatimi alabilir miyim diye sorduğumda, "tabii, işlemlerinizi daha hızlı halledebilirsiniz" yanıtını aldım. PTT'den ihbarname gelmemişti ama sorun yok, çünkü elimde takip numaram vardı.

Öncelikle belirtmem gereken bir şey var.
Ürün için benden kargo dahil kesilen ücret 896,83 TL'dir. Buradan 51,75$'lık kargo ücretini çıkartıp, geri kalan tutarın da %20 vergisini ödeyeceğiz.

Yani;
51,75$ = 158TL yapar. Bu tutar kargo ücreti olduğu için gümrük vergisine dahil edilemez.

896,83 TL - 158 TL = 738,53 TL yapar. Yani bu tutarın %20 vergisini ödeyeceğiz demektir.

%20 vergi aşağıdaki gibi hesaplanıyor.
738,53 TL x 0,20 = 147,706 TL vergi ödeyeceğiz demektir.

UKİM'in çalışma saatleri: 08:00 ile 17:00 arasındaymış. Fakat gümrükten en son 16:30'da ürün alabiliyormuşuz. Bunun üzerine Gayrettpe Metro istasyonundan UKİM'e doğru yola çıktım.

Gayrettepe'den Yenikapı metrosuna bindim ve yaklaşık yarım saatlik yolculuğun ardından Yenikapı'da indim.
1 kat yukarı çıktım ve Bağcılar-Kirazlı metrosuna aktarma yaptım. 
30 dk süren yolculuğun ardından Bağcılar-Kirazlı durağında indim.
Ardından Başakşehir-Metrokent metrosuna aktarma yaptım. 
4 durak gittikten sonra (17dk sürüyor) "İkitelli Sanayi" durağında indim. 
Yeryüzüne çıktıktan sonra etrafınıza bakın ve camiyi göreceksiniz. Camiyi gördüğünüz anda arkanızı dönüp yokuşa doğru yürümeye başlayın. Sağ tarafınızda Dolapdere Sanayi Sitesi kalacaktır. Yaklaşık olarak 300-400 metre yürüyünce yolun sol tarafında siyah camlı bir bina göreceksiniz. Bu binanın orada sorun, zaten göstereceklerdir.

Anadolu Yakasından gelecekseniz Üsküdar'a gidin ve Marmaray'a binip, Yenikapı'da inin. Gerisi üstteki tarif ile aynıdır.


UKİM'in içine girdiğinizde, kapıdaki danışman arkadaşa takip numaranız ile birlikte kimliğinizi veriyorsunuz. O işlemleri başlatıyor ve içerde beklemenizi belirtiyor. 3-4 dk içerde bekledikten sonra gümrük alanına gidiyorsunuz ve paketiniz getirilip açılıyor. Ne aldığınızı, nereden aldığınızı, toplam kaç TL ödediğinizi belirtiyorsunuz. Kargoya 158TL verdiğimi, aslında 738TL üzerinden vergi vermem gerektiğini belirttim ve ödeme dekontumda ayrıntıları gösterdim.

Bunun üzerine ilgili arkadaş bir kağıt verdi ve üzerine 145TL yazdı. Bu tutarı hemen yan odadaki vezneye yatırmamı söyledi ve sıra olmayan bu vezneye hemen yatırıp geri geldim. Toplam harçlar dahil 149TL ödedim.

Ödendi dekontunu gören arkadaş bana ürünümü teslim etti ve hadi eyvallah deyip oradan ayrıldım.
Saatim ise şöyle bir şey;




Blogger tarafından desteklenmektedir.