Ads Top

Estetikli Burun Ameliyatı Hakkında Bilgiler

Yıllarca süren nefes alamama problemim giderek artıyordu. Son olarak gözlük kullanımı da eklenince bu durum içinden çıkılmaz bir hal almaya başladı. Daha nereye kadar dayanabiliriz ki ?

Daha önceden muayene olduğum için "septum deviasyonu" tanısı konulmuştu ve beni nasıl bir ameliyatın beklediğini az çok kestirebiliyordum. Uzun süren araştırmalarım sonucunda bir kaç doktor ismine ve bir kaç hastane ismine ulaşmıştım. Kendileri ile görüşüp ücret bilgisi ve genel olarak yapılacak işlemlerden bahsedip, sonuç olarak Üsküdar'da bulunan Hospital Türk hastanesindeki KBB uzmanı Op. Dr. Erdinç AK'a ulaştım.

Kendisi oldukça kibar bir beyefendi ve sizinle müşteri gibi değil, hasta gibi ilgileniyor. Öncelikle kendisine "septum deviasyonu" tanısına sahip olduğumu ve muayene sonrasında verilecek karara göre beni nelerin beklediğini sordum.

250TL ameliyat ücreti alınacağını, eğer estetik gerekirse toplamda 2500TL alınacağını iletti bana. Araştırmalarım sonucu bu fiyatın gayet makul olduğunu düşünerek, daha önceden ameliyat olan hastaları araştırdım ve gönül rahatlığı ile kendisine muayene olmaya gittim. Aynı gün ameliyat tarihimi belirledik ve 30 Nisan 2015 günü ameliyatımı oldum. (Estetik destekli ameliyat oldum)

Kısaca ameliyattan bahsetmek gerekirse;
Ameliyatı olacağım gün hastaneye yattım. Kendisi bana nasıl işlemler yapacağını, ameliyattan sonra nasıl bir burna sahip olacağımı tarif etti. Kısa bir kan tahlili ve damar açma işleminden sonra narkozu yedim ve ameliyattan 1 saat sonra kendimi odada buldum. İlk anlar gözleri açmakta biraz zorlanıyoruz. Burnun ön tarafında ve içinde tamponlar var ve bu şekilde bile burnumdan nefes alarak uyuduğumu söyledi annem. (5-6 senedir ilk defa burnumdan nefes alarak uyudum)

Ameliyatın normal şartlarda 90-100dk sürebileceğini söylemişti kendisi. Fakat Erdinç Bey odama gelip genel bilgiler vermeye başladığında 50dk sürdüğünü, çok iyi geçtiğini ve estetik olduğu için gözlerimin ameliyattan sonra şişip morarmaya başlayacağından bahsetti. Bu esnada 48 saat boyunca yarım saat aralıklarla buz kompleksi uygulamamızı söyledi. Aynen dediği gibi oldu ve ameliyattan sonraki 2. günde gözlerim kapanma derecesine kadar şişmişti. Bunun haricinde 1 antibiyotik, 1 ağrı kesici ve 1 burun spreyi yazdı. Bunları da düzenli bir şekilde kullanmam gerekiyordu.

Perşembe gününden, Cumartesi gününe kadar buz kompleksini uygulayıp, kontrole gittiğimde ise tamponlarım alındı. Tamponlar silikon olduğu için fazla acımadı fakat yine de gözden yaşlar geliyor. Ayrıca gözdeki şişliklerin inmesi için bir ilaç daha yazdı ve günde 1 kez kullanmamı söyledi.

Bugün Pazartesi, ameliyatı olalı 4,5 - 5 gün oldu. gözümdeki şişlikler hafif hafif inmeye başladı ve morluklarda pek bir azalma olmadı. (8-10 günü bulabilirmiş) Burun spreyini kullandığımda, rahat nefes alabilmeye başlıyorum fakat içeride bulunan kan pıhtıları harekete geçtiği için akıntı oluyor ve biraz tıkanıklık yapıp, baş ağrısına sebep olabiliyor. İlaçları düzenli kullanmak çok önemli...

Önümüzdeki günlerde sonuçlara göre ameliyattan elde ettiğim memnuniyet derecesini belirtirim. Şimdi biraz dinlenmem lazım.

---

Ameliyatı olalı tam 12 gün oldu. Gözümdeki şişlikler tamamen indi fakat %15 oranında göz çevrelerimde morluklar devam etmekte. Ayrıca dikişler alındı, temizlik yapıldı vs. Burnumda estetik yok denilecek kadar doğal bir görünüm var. Fotoğraf çekip paylaşmayacağım fakat en azından memnuniyet derecemi bilmenizi istiyorum.

Tüm bunların haricinde; önceden %50'sini kullanabildiğim burnumun bugün itibariyle %85'ini kullanıyorum gibi.. Çünkü burnum tam şeklini alabilmesi için 1-6 ay süre geçmesi gerekiyor. Şişliklerin inmesi ile orjinal haline kavuşacağını öğrendim. Şu an 12. gün ve hala az da olsa, pıhtılaşmış kanlı akıntı gelmeye devam ediyor. Bu nedenle günde 2 - 3 sefer Otrivine burun spreyi kullanarak kendimi rahatlatıyorum.

Ayrıca 10 günlük rapor yeterli gelmediği için, dün bir 10 günlük daha rapor almak zorunda kaldım. Bu konuda doktor bey hiç bir problem çıkartmıyor çünkü meşakatli bir ameliyat geçirdiğinizi sizden daha iyi biliyor.

Daha çok erken bunu yazmak için fakat iyi ki ameliyat olmuşum diyorum. Çünkü bisiklet - yüzme - koşma - çalışma - uyuma - yorulma - koku/tat alma vs. hepsini etkileyen bir durum bu. Erdinç Bey'i tavsiye eder miyim ?
-Kesinlikle tavsiye ederim.

--

Bugün ameliyatımı olalı tam 18 gün oldu. Gözlerimdeki morarmalar %97 oranda bitti. Sadece gözümde oluşan kanlanmalar devam ediyor fakat onların da büyük ve rahatsız edici olan kısmı gitti diyebilirim.

Aradan geçen süre zarfında gece yatarken gözlerime patates rendeleyip koydum. Bazen salata dilimleri de koyduğum oldu. Günde en az 1.5 - 2 Litre su ve sulu gıda tüketiyorum. Salata yiyip, düzenli uyumaya çalışıyorum. (Gözlerin yorulmaması, kanlanmaların gitmesi açısından önemliymiş)

Gözlük kullanmam gerekiyor fakat kullanamıyorum. Kontakt lensi de, kanlanmayı daha da artırmaması için kullanmadım. Güneşe mümkün olduğunca çıkmayıp, çıkarsam da şapka takıyorum.
Blogger tarafından desteklenmektedir.