Ads Top

SierraTradingPost ile Outdoor Giyim Alışverişi

Türkiye'de outdoor giyim malzemeleri, yurtdışına göre oldukça fahiş fiyatlar ile bize sunulmakta. Mesela Karaköy'de bulunan outdoor giyim mağazalarını gezdiğimizde ortalama 600TL'ye satılan bir montu, yurtdışında bulunan giyim mağazalarında 100 - 150$ gibi fiyatlara bulabilmekteyiz.

Öncelikle yabancı sitelerden nasıl alışveriş yapılır sorusuna cevap vererek konuya giriş yapayım, ardından SierraTradingPost.com'dan yapmış olduğum bir alışverişi sizle paylaşayım.

Yurtdışından ne alırsak alalım dikkat edeceğimiz hususlar var.  Bunlar;
*Yasaklı malzemeleri almamak.
*Gümrük muafiyet sınırını aşmamak yada aşacağımız takdirde bedellerinin ne olacağına dikkat etmek. (Buradan ayrıntılara bakabilirsiniz.)
*Kargo ücretlerine dikkat etmek.


Püf noktalarından bahsederek işe koyulalım.
Yurtdışından alışveriş yaparken, alacağımız ürünün Türkiye'ye gönderildiğini öğrenmemiz lazım. Tüm sitelerde gönderim yapılan ülkelerin listesi bulunmaktadır.

Seçtiğimiz ürünün kargo ücreti ya sepete eklediğimiz sırada yada ödeme esnasında görüntülenecektir. Çin vb. gibi ülkelerden alacağımız ürünler genellikle ücretsiz kargo ile gelir.

Gümrük sınırı 75€'dur ve alacağımız ürünün kargo ücreti ne olursa olsun 75€ gümrük muafiyet sınırının dışında tutulacaktır. (Mesela 70€'luk bir mont aldınız ve kargo ücreti 40€ tuttu. Toplam olarak 110€ ödersiniz fakat montunuz 75€ sınırının altında olduğu için gümrük ücreti ödemezsiniz.)

Ürün alırken bedenleri öğrenmek için yorumları okumanızda fayda var çünkü geri yollamanız çok zor olacaktır. (Kargo ücretli ise git-gel yaparak 2 kat kargo ödersiniz.)

Geçelim SierraTradingPost.com üzerinden alışveriş yapmaya...

Öncelikle siteye üye oluyoruz.

Kişisel bilgilerimizi doldurduktan sonra alacağımız ürünü belirliyoruz. Fakat şöyle bir durum var, tüm ürünler Türkiye'ye yollanmayabiliyor. Mesela Mountain Hardwear'in Isomer ceketini alacaktım ki, Türkiye'ye gönderilmediğini öğrenince 3-5 tane apaçi yakalayıp dövesim geldi.
Türkiye'ye gönderilmeyen ürünleri, ürünün açıklaması kısmından öğrenebiliyoruz;


Mountain Hardwear ürünlerinin bu sitede Türkiye'ye gönderilmediğini öğrenince Marmot'a yöneldim. (The North Face, Columbia gibi  boku çıkmış olan markaları tercih etmememin sebebi, Marmot,  M. Hardwear ve birkaç markanın kalitesinin daha üst sınıfa hitap ettiğini düşünmemdir.)

Isomer ceket olmadıktan sonra, evdeki montlarımı da göz önüne alarak Marmot Highland Down model 700 Fill kaztüyü dolgulu montu alma fikrine kapıldım. Montu tam olarak araştırdıktan sonra sıra gelmişti sipariş vermeye. Buradan itibaren dikkatlice okuyun ki, aklınızda soru işareti kalmasın.

Öncelikle ürünün yorumlarını okuyarak kafamda bir beden oluşturdum. (Normalde M giyerim fakat yorumlarda bir beden üstünü almamızı tavsiye etmişler.) Ardından canlı sohbete bağlanarak durumu izah ettim ve Marie isimli yardımsever bayan, vücut ölçülerime L bedenin daha iyi olacağını, hatta montu alırsam ilk bana vereceğini belirtti :D

Montun normal fiyatı 225$. SierraTradingPost sezon sonu ürün olduğu için 134.95$ etiket fiyatı ile satışa sunuyordu. Bir de yılbaşı hediye kuponunu kullanarak montu 94.46$'a alarak mezarcılık yaptım. (Kayseri'li değilim)

SierraTradingPost'a üye olurken "kampanyalardan haberdar olmak istiyorum" butonuna tıkladığınızda mail adresinize kupon kodları geliyor. Bunun haricinde sitenin anasayfasında bulunan kırmızı şeridin üzerinde de kupon kodları bulunmakta.




Bu kodu satın alma sırasında 'Enter Keycode' alanına uygulayarak, canlı olarak fiyatın ne kadar düştüğünü görebilirsiniz.




Baktım ki 75€ sınırına daha ulaşmadım, bir de indirimli bere alarak sınıra ramak kala alışverişi tamamladım. Sonuç olarak ödediğim fiyat şu;



Burada atladığım bir nokta var, kargo ücreti.
Normal şartlarda yaptığım alışveriş 99.82$ tuttu. Yani ortalama olarak 234TL. Ürünler ABD'den geleceği için kargo ücreti de biraz tuzlu olacaktı. Benim aldığım ürünler 3lb (3lb = 1.36kg yapar) tuttuğu için ödediğim kargo ücreti 50$ tuttu. Kargomuz 1-2 hafta içinde (min 5 gün, max 3 hafta) elimize ulaşıyor ve UPS ile çalışıyoruz.

Genel olarak özetleyecek olursak, muadilleri Türkiye'de 600-800TL arasında satılan bir montu, 234TL + 50$ kargo ücreti ile birlikte totalde 370TL gibi bir fiyata almış oldum.

Elimden geldiğince basit ama can alıcı noktalara değinerek anlatmaya çalıştım. Varsa bir hatam affola. Sormak istediğiniz bir soru olursa yorum alanından ulaşabilirsiniz. Hadi hayırlı traşlar.


Blogger tarafından desteklenmektedir.