Ads Top

Fotoğraf Günlüğü: Kalamış Vapuru


Artık herkes 'Profesyonel' fotoğrafçı değil mi ? Ben de kendi çapımda profesyonel olduğumu düşünüyorum. Ama şöyle; 

Fotoğraf çekmeye 2011 yılında başladım. Tabi ki daha önce fotoğraf çekmişliğim oldu fakat profesyonel anlamda ilk fotoğraf makinamı 2011 yılının Haziran - Temmuz aylarında aldım. Makina pek profesyonel olmasa da kendi çapında ve fiyat aralığında iyi bir performansı var. Bahsettiğim cihaz Nikon D3100 + 18-55VR kit modeli. Gönül isterdi ki EOS 550D falan almak ama o zamanlar pahalıydı bu hobi.

Bana göre önemli olan nokta fotoğraf makinasına sahip olmak değil, bakış açısına sahip olmak. Eliniz biraz da olsa grafik programlarına yatkın ise yeme de yanında yat halini alıyor bu hobi.

Makinayı araştırma sürecim yaklaşık 3 ayımı, öğrenme sürecim ise 1 senemi aldı diyebilirim. Tabi ki rastgele çektiğim güzel fotoğraflar oldu ama adı üstünde 'rastgele'. Pişme kıvamına gelebilmek için her gün bir şeyler araştırdım, yeni fotoğraflar çektim, yattım, yuvarlandım, kirlendim ve ıslandım. Sonunda fotoğraf makinamı alıp, herkes gibi Kadıköy - Ortaköy sahillerini gezme vaktim gelmişti.

Facebook fotoğrafçısı olmadığımı göstermek için her zaman tripodumu yanımda taşıdım ki, insanlar 'amele' yerine 'bu çocuk istekli' desin. Ama tripodumun asıl görevini yani ufuk çizgisi olayını da hiç es geçmedim.

Bir sonbahar günü yine tripodumla bir gün Kadıköy sahilde dolaşırken, herkesin yaptığı bir şeyi yani vapur fotoğrafı çekmeye heves etmiştim. Bakalım benim çektiğim fotoğrafın sonucu ne olacaktı..



Blogger tarafından desteklenmektedir.