Ads Top

Mac Os X İçin Tavsiye Programlar

Her Windows - Mac gidiş gelişi yaşamamın ardından 'acaba hangi programları kurmuştum lan' diye kendi kendime söylenmemin ardından bir ışık yaktım ve kullandığım programları, açıklamalarıyla beraber paylaşma gereği duydum. Kusura bakmayın link paylaşmıyorum ama unutmayın ki ben size balık vermiyorum, balık tutmayı öğretiyorum. 





Öncelikle,

Adobe Master Collection CS6 ile başlayalım...
İçinde barındırmış olduğu programlar sayesinde grafik, ses ve video alanında başka programlara pek ihtiyaç duymuyor insan. Tabi sadece bu üçleme ile sınırlı değil yapabildikleri, çok daha fazlası mevcut.


Aperture
Aperture benim yeni gözbebeğim. Photoshop ile çekmiş olduğum fotoğraflara saatlerce onu mu yapsam, bunu mu yapsam derken, Aperture beni hiç zorlamadan güzel sonuca ulaştırıyor. Biraz tembellik söz konusu olabilir ama, boşver...


Photomatix Pro
Photomatix Pro programını Aperture'e plug-in olarak kurup, HDR çalışmaları yapıyorum. Tonlama olarak da iş çıkartıyor gibi...


AppZapper
Bu ise istemediğiniz programları çok basit bir şekilde kaldırmanızı sağlıyor.


Ccleaner
Güzel insanların 'Cecekılinir' adını verdiği bu program, çerezleri temizler, Uninstall özelliği ile program kaldırmaya yarar vs vs...


Img2icns
Bu küçük yazılım ile Mac Os X için simge dosyaları oluşturabilirsiniz. Mesela elinizde bulunan jpeg dosyasını 'icns' haline getirip simge değiştirebilirsiniz.


Kext Wizard
Olmazsa olmazlardan... Kext kurmaya, 'Repair Permissions' işlemini yapmaya yarar...


Mac Blu-ray Player
Mac için üretilen video yazılımlarından bence en iyisi.


Name Mangler
Toplu halde dosya ismi değiştirebildiğimiz yazılım.


Nik Software Complete Collection
Nikon'un üretmiş olduğu fotoğraf yazılımları. Güzel yanı ise Aperture, Photoshop gibi yazılımlara plug-in olarak kuruluyor ve sonuçlar çok iyi.


ScreenFlow
Ekran görüntüsü kaydetme deyince aklıma gelen ilk program. Hani Windows'ta Fraps yada Camtasia vardır ya, ikisini toplasan ScreenFlow etmez yani, o derece. (1080p çekme - yayınlama olayı süper.)


TheUnarchiver
Bildiğimiz Winrar tarzı program.


Tuxera NTFS
Aslında benim favorim, bana yamuk yapana kadar Paragon NTFS'di. Fakat sistem içinde bulunan dosyaları göstermemeye başladığı için Tuxera'ya geçtim ve memnunum.


View NX2
Nikon fotoğraf makinesi ve RAW formatı kullananları çok rahat ettirir, benden söylemesi.


Xilisoft Video Converter
Windows'tan beri süregelen Xilisoft efsanesi, Mac'de devam ediyor. Adamlar işini iyi yapıyor, başka program aratmıyor hacı.


Youtube Downlader
Youtube'dan çok basit işlemler ile video indirmenizi sağlayan güzide yazılım.





Blogger tarafından desteklenmektedir.