Ads Top

Uzun Şarj Süresinin Püf Noktaları









Yazmış olduğum tavsiyeler, akıllı ve yarım akıllı telefonlar için geçerlidir. Sonra gelip de bana vay ben duymadım, yok ben görmedim demeyin diyerek başlayayım anlatmaya...

Öncelikle telefonumuzun şarjı neden çabuk biter sorusuna yanıt vererek başlayayım.

Telefonu şarja taktınız ve şarjı doldu diyelim. Daha fazla şarjda tutmanız bir anlam ifade etmez. Daha uzun şarj demek değildir bu. Aksine, telefon bekleme konumundayken de şarjı azaldığı için, şarj kablonuz da takılı ise sürekli olarak bir doldur - boşalt işlemi yapar ve batarya ömrünüz kısaldı demektir.

Batarya çok önemli. Sonuçta telefonun güç kaynağı bu. Şöyle düşünelim. Bim'den 3 Liraya alınan 50 tane İnegöl köfteyi mi yersem daha iyi, yoksa kilosu 20TL olan İnegöl köfteyi mi yersem daha iyi. Tercih sizin. Not olarak şunu da ekleyeyim, bazı cihazların 2 model bataryası mevcuttur. Örneğin Samsung Galaxy S2 için hem 1650mAh, hem de 2000mAh'lik batarya üretmiştir. Neden böyle bir şey yapmış derseniz, çünkü 1650mAh'lik batarya yetersiz geldi ve böyle bir çözüm ürettiler.

İnternet - Wifi kullanımı. Telefonumuzun Mobil Veri özelliği açıksa ve sürekli olarak yer değiştiriyorsak şarjı çabuk biter. Atıyorum ben İstanbul'dayım ve Konya'ya gideceğim. İstanbul'da full 3G çeken telefonum, yolda geçirdiğim süre boyunca, sürekli olarak EDGE ve 3G arasında değişim yapacak, çünkü telefon her yerde full çekmez. Mobil Veri özelliğini sürekli açık tutmayın. İnternete gireceğiniz zaman açın, çıktığınızda da kapatın.

Ekran Büyüklüğü - Parlaklığı. Mantık basit aslında. Telefon, ekranı ne kadar büyük olursa, o kadar fazla alana görüntü vermek zorunda. Bu da şarjın azalmasına işaret eder. Ekran parlaklığı da aynı şekilde. Ne kadar az parlaklık o kadar uzun şarj demek. Ama kendinize de işkence etmeyi bırakın. Şarj bitmesin diye, %5 parlaklık da hiç mantıklı değil. Bir başka tavsiye ise, otomatik parlaklık özelliğini devre dışı bırakın.Mantığı aynı internet kullanımı gibi.

Ayrıca, telefonunuzun önbelleğini bence silmeyin. Silmeyin ki, telefon o önbellekte bulunan dosyaları hemen bulup internette sizin daha hızlı işlem yapmanızı sağlayabilsin. Tabi çok da şişirmemekte fayda var.

Telefonunuzu gereksiz olarak doldurmayın. Açılış - kapanış süreniz uzamasın. Hava atarım ümidiyle kullanmadığınız programları indirip kurmayın.

Son olarak, gidip şarj süresi uzatan programlar kurmayın çünkü onlar da şarj yiyor ve anlattıklarımın aynılarını yapıyorlar :)





-Çabuk bitme nedeni olarak öncelikle batarya kalitesi, miliamper değeri (mAh olarak da bilinir), ekran büyüklüğü, işlem yoğunluğu, internet kullanımı olarak uzayıp giden bir liste yapabilirim. Ben, bu konuda daha çok şarjın çabuk bitmemesi için yapılması gerekenleri sıralamak istedim. Onlar ise;




Wifi'da aynı şekilde. Telefon her yerde aynı kalitede çekmez ve sitelere girebilmek için beklersiniz de beklersiniz... Bu da işlem sürecini uzatır, şarj azalır.




Blogger tarafından desteklenmektedir.