Ads Top

Nikon D3100 / D5100 / D7000 Video Süresini Uzatma


Benim için 10dk'lık video çekme süresi sorun olmasa da, babam bu konuyu biraz sorun ediyordu. Sanki işi gücü bırakıp sürekli video çekiyor :) Ben de bu sorunu ortadan kaldırmak için biraz araştırma yaptım ve Nikon Hack timinin, D3100 - D5100 ve D7000 modellerinde bulunan video kayıt süresini kaldırdığını gördüm. Aslında 10dk'lık süre kısa, tamam ama zaten bu cihaz bir profesyonel kamera değil ve hafıza kartının aldığı kadar çekim yapabiliyoruz. + olarak ısınma sorunu da olacaktır ki, Nikon Hack timi de, ısınmadan ya da başka şeylerden başınıza gelebilecek sorunların sizin sorumluluğunuzda olduğunu belirtiyor. 

Yapacağımız işlemin mantığını anlatayım ilk olarak.
Cihazımıza ait orjinal Firmware dosyasını alıp, aşağıda vereceğim siteye tanıtıyoruz ve belirleyeceğimiz seçeneğe göre sitenin verdiği Firmware dosyasını, cihaza yükleyerek yazılım güncellemesi yapıyoruz. Hepsi bu kadar. 

Başlamadan önce, sorumluluk size aittir ve bataryanız dolu olmalıdır.

Faydalarından bahsedelim biraz;
D3100 modelinde seçiminize göre video geri sayım süresini kaldırır ya da 17dk 28sn yapar.
D5100 modelinde geri sayım süresini kaldırır. NEF sıkıştırmasını kapatır ve Jpeg sıkıştırmasını iyileştirir.
D7000 modelinde geri sayım süresini kaldırır.


İlk olarak buradan kullandığınız DSLR modeline göre orjinal firmware dosyasını indirin. Ardından buradaki siteye girip, aşağıdaki işlemleri yapın.






Ben 17:28dk olanı yaptım çünkü üstte oluşabilecek sorunlardan bahsettim. 

Şimdi ise siteden işlem yaparak indirdiğimiz firmware dosyasını, fotoğraf makinemizde kullandığımız hafıza kartına atıyoruz. Ardından Ayarlar / Donanım Yazılım Sürümü menüsüne girip, güncelliyoruz. 



Güncelleme ekranı: 


Sonuç






Blogger tarafından desteklenmektedir.