Ads Top

Havai Fişek Fotoğrafı Çekimi

21 Aralık tarihinde ölmezsek :) yeni yıl için ben de yeni kompozisyonlar üretmeye çalışıyorum. Aslında havai fişek bu, yeni bir şey değil fakat daha önceden hiç üzerinde çalışmış olduğum bir konu olmadığı için başladım araştırmaya. Gerek makaleler okudum, gerek önceden çekilmiş fotoğrafların EXIF değerlerine bakarak, kendimce fikirler oluşturmaya çalıştım.

Öncelikli olarak nerede havai fişek fotoğrafı çekeceğimizi belirlemeliyiz ve biraz erken saatte gidip yer kapmamız lazım. Aksi taktirde önümüzden fotoğraf çekenlerin sigara dumanına, eline, koluna, bacağına ya da başının üstünde duran çocuğuna maruz kalabiliriz.

Giderken yanımızda yedek batarya, yedek hafıza kartı, tripod, tetikleyici kumanda olmalı.

Çekeceğimiz fotoğraflar uzun pozlama olmalı. Ortalama olarak 5sn  bizim için yeterli olacaktır. Uzun pozlama olacağı için ve gece çekimi olacağı için kumanda olmazsa olmazlar arasında. Çünkü en ufak bir titreşimde çekmeye çalıştığımız fotoğraf berbat bir hal alabilir.

En iyi sonucu alabilmemiz için ISO 100 olmalıdır. Ve lensimizde VR yani titreşim engelleme özelliği varsa bunu kapatıyoruz.

Kullanacağımız lensi ise bulunduğumuz yere göre belirlememiz gerekiyor. Ben, 50mm f1.8D lensimi kullanmayı planlıyorum.

Kullanacağımız diyafram değerleri f/8 ile f/16 arasında, enstantane değerleri ise 5-10 sn aralığında olmalı.
Eğer tam olarak hangi değerleri kullanacağınızı bilmiyorsanız, deneme yanılma ile bulabilir ya da daha önceden çekilmiş havai fişek fotoğraflarının EXIF bilgilerinden faydalanabilirsiniz.

TurkNikon'dan çekim mekanları için alıntı da yaptım.
"Anadolu yakasında Kuzguncuk, Paşalimanı, Üsküdar, Salacak, B.Çamlıca ve Nakkaş Tepe‘den Avrupa yakasında iseOrtaköy, Beşiktaş ,Dolmabahçe, Fındıklı‘yı önerebiliriz. "
Blogger tarafından desteklenmektedir.