Ads Top

Blogger Lightbox Sorunu

Eskiden blog sayfalarımızdaki resimleri daha bi güzel şekilde göstermek için Lightbox eklentisi yapardık. Bir sürü kodu alıp, şablonumuza ekler, sorunları gidermeye çalışırdık falan.. Blogger bunu düşünmüş ve kullanıcıların uğraşmaması için Lightbox eklentisini aktif hale getirmiş.

Ben de bir önceki şablonumda Blogger'ın sağlamış olduğu Lightbox'ı kullanma fırsatı buldum fakat dün, yeni şablonuma geçiş yaptıktan sonra bir şeylerin ters gittiğini sezdim. Bugün aklıma geldi ve biraz araştırayım dedim. Benimle birlikte bu sorunu yaşayıp çözüm bulamayan arkadaşlara denk geldim. Şablonu değiştirenler, eklenti yükleyenler vs... epey uğraşmışlar.

Ben, çözüm bulurum maksadıyla Google Destek sayfalarına girdim ve oradan bir sonuç elde ettim. Yazılana göre Dinamik Şablon Kullanımında olan bloglarda, Lightbox eklentisi çalışmıyor.

"Dinamik Görünümlerin etkinleştirilmiş olduğu blog'lar için lightbox görünümünün devre dışı olacağına lütfen dikkat edin."

Eski şablonlarda ise aktif etmek için şu yol izlenebilir.
"Blog'unuzda Lightbox'ı devre dışı bırakmak isterseniz Blogger'a giriş yapın ve Ayarlar | Yayınlar ve Yorumlar bölümünde (yeni arayüz) veya Ayarlar | Biçimlendirme bölümünde (eski arayüz) Lightbox'ın yanındaki Hayır'ı seçin."



Blogger tarafından desteklenmektedir.