Ads Top

Disk Boot Failure Hatası'nın Çözümü

İki gün önce Mac Os X kurma çalışmalarına başladığımdan bahsetmiştim. Kurulumu başardım ve yanlışlıkla kurulumu yaptığım sırada verilerimi kaybettim. Verileri kurtarmak benim için sorun olmadı fakat Mac kurulumundan sonra yanına verileri kurtarabilmek için Windows 7 kurarken "Disk Boot Failure Insert System Disk And Press Enter" hatası ile karşılaştım. Bu sorunu nasıl çözdüğümü, neden kaynaklandığını ve diğer çözüm yöntemlerini aşağıda anlattım..



Bu sorunu neden yaşadım ?
Harddisk sıralamam C / D / E / F... diye gidiyordu. Ben C sürücüsüne Mac kurmuştum ve bu sırada sistemin ayırmış olduğu 100Mb'lık boş birim Mac'e uyarlandığı için Boot dosyası bozuldu. D'ye Windows 7'yi başarılı şekilde kuruyordum fakat açılırken Disk Boot Failure hatasını alıyordum, çünkü boot bozuktu.

Bu sorunu nasıl çözdüm ?
Windows 7 için Boot dosyası sistemin açılış için ayırdığı 100Mb'lık birimde olduğu için bu 100Mb'lık birimi silip tekrar oluşturdum ve ardından tekrar format atarak basit bir şekilde sorunumu çözdüm.

Diğer yöntemler ise;
*BIOS ayarlarınızı Default'a getirin.
*Harddiskiniz bozulmuş olabilir, bunu anlamak için BIOS'tan açılış seçenekleri (1/2/3. Boot Device) kısmına girip harddiskinizin gözüküp, gözükmediğine bakın. Eğer harddiskiniz gözükmüyor ise sorunlar başgösterdi demektir.

Harddiskiniz görünmüyorsa;
*Sata kablosu sorunlu olabilir, varsa başka bir kablo bağlayın.
*Anakart üzerinden farklı bir Sata portuna bağlayın.
*IDE bağlantılı ise harddiskinizin arkasındaki IDE kablosunun takılacağı dişleri kontrol edin, eğer yamulma varsa cımbızla düzeltin, dişlerden biri kırılmışsa lehim yapmayı deneyebilirsiniz aksi taktirde geçmiş olsun..
Blogger tarafından desteklenmektedir.