Ads Top

Blogger'da Yazıların Çalınmasını Engellemek

Ben ve benim gibi birçok yazar arkadaşın yaşadığı bir soruna ışık tutmak istedim bu sefer. Mesela ben blog sayfamda bulunan makalelerin tamamını özgün bir şekilde sayfaya döküyorum. Site Google'da çıkmaya başladığı gibi içerik hırsızları anında çalışmaya başlayıp kopyala-yapıştır mantığıyla içeriğinizi  çalıp kendi sitesinde paylaşıyor. Bu sorunu engellemek için çözüm yolu ise..





Bu sorunu çözmek için ilk olarak Blogger - Kumanda Paneline giriş yapıyoruz.

Ardından Şablon / HTML'i düzenle seçeneğini tıklıyoruz.

CTRL+F kombinasyonunu kullanarak </head> kodunu arattırıyoruz ve hemen üstüne aşağıda bulunan kodları yapıştırıyoruz.






<script type="text/javascript">

//form tags to omit in NS6+:
var omitformtags=["input", "textarea", "select"]

omitformtags=omitformtags.join("|")

function disableselect(e){
if (omitformtags.indexOf(e.target.tagName.toLowerCase())==-1)
return false
}

function reEnable(){
return true
}

if (typeof document.onselectstart!="undefined")
document.onselectstart=new Function ("return false")
else{
document.onmousedown=disableselect
document.onmouseup=reEnable
}

</script>
Blogger tarafından desteklenmektedir.